شیوع اعتیاد در بین تحصیلکرده ها و افراد شاغل/ امسال بیش از 6 تن مواد مخدر در استان کشف شد

شیوع اعتیاد در بین تحصیلکرده ها و افراد شاغل/ امسال بیش از 6 تن مواد مخدر در استان کشف شد

رمازندران درساری،احمد مظفری، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران در جمع خبرنگاران گفت: طی یک‌سال گذشته 6 تن و 600 کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شد، که در این بخش شاهد رشد 29 درصدی بودیم            .
وی افزود: این کشفیات توسط نیروی انتظامی استان مازندران، نیروهای سپاه و بسیج  و واجا بوده است، یک تن مواد مخدر از مجموع 6تن  توسط واجا کشف شده است .       
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران  تصریح کرد: در سال 99حدود 118باند مواد مخدر شناسایی و منهدم شد و بیش از 6هزار خرده فروش مواد مخدر در سطح استان دستگیر شدند  همچنین روزانه 32نفر  در رابطه با جرائم مربوط به مواد مخدر در استان دستگیر می شوند.           
وی بیان داشت: دغدغه ی جدی ما در حوزه مواد مخدر سه مورد مهم است؛ زنانه شدن اعتیاد، کاهش سن اعتیاد و شیوع اعتیاد در بین تحصیلکرده ها و افراد شاغل بنا داریم طرح یاریگران زندگی که به عنوان برنامه ای بسیارمهم درحوزه پیشگیری ازآسیب های اجتماعی  واقدامی فرهنگی و پیشگیرا نه درجامعه؛ با اولویت آموزش و پرورش است درفدراسیون های ورزشی وجامعه کاروتولید نیز شکل بگیرد وفعال شود.    
 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران  افزود: 30 درصد مدارس استان تحت پوشش طرح یاریگران زندگی با محوریت ایجاد خود مراقبتی دربین دانش آموزان در مدارس مازندران فعال شد.          
وی گفت: درسالجاری 58نفر به علت مصرف مواد مخدرجان خود را از دست دادند که بیشترین آمارمربوط به ساری، قائم شهر، جویبار و نکا بوده است      .
دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران افزود: آمارفوتی های ناشی ازسوء مصرف مواد  در سال گذشته 52مورد گزارش شده است که امسال رشد داشته؛ کرونا و شایعاتی مربوط به مبتلا نشدن معتادان مواد مخدر  به این ویروس به میزان سوء مصرف دامن زده است. 
وی بیان داشت: 142سمن و سازمان مردم نهاد در مازندران درحوزه آسیب های اجتماعی فعال هستند که 64سمن در حوزه فعالیت فرهنگی و پیشگیری و 83 سمن درمان و اشتغال فعالیت می کنند.   
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت: بخش مهمی از  آسیب هایی که امروز دامنگیرجامعه ما شده است  مربوط به اعتیاد و مواد مخدر است؛ بطوریکه طبق آمار  65درصد علت همسر آزاری، 55درصد علت طلاق ها، 30درصد کودک آزاری،  25 درصد علت قتل عمدها، 23درصد نزاع و درگیری ها و  20درصد جرائم منکراتی پایه واساس آن مواد مخدر است       .
وی گفت: 50 درصد زندانیان کشور به صورت مستقیم مجرمین موادمخدر هستند و 25درصد هم غیرمستقیم .
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران  تصریح کرد: براساس ابلاغیه رهبرمعظم انقلاب باید در طول برنامه ششم توسعه، اعتیاد به عنوان پیشانی آسیب های اجتماعی بایستی به میزان 25درصد یعنی به طورمتوسط 5درصد درهرسال کاهش پیدا کند.         
وی بیان داشت: براین اساس دستگاه های مربوط به حوزه ی اعتیاد موظف شده اند تا نرخ رشد اعتیاد درکشور درطول اجرای برنامه ششم توسعه به میزان 25 درصد کاهش دهند. در استان مازندران نیز نیاز است برای رسیدن  به این مهم، همه دستگاه های اجرایی پای کاربیایند.     
 

اخبار مرتبط

۱۷ هزار قلم اشیای تاریخی امسال درکشور کشف شد/ فوت ۴۰ حفار غیرمجاز

دستبند پلیس بر دستان قاچاقچی مواد مخدر

کشف بیش از 17 هزار قطعه مرغ خارج از شبکه توزیع

0 نظر

ارسال نظر

capcha